رنگ رنگی

کاپوچینو با موکاپات

کاپوچینو یکی از محبوب‌ترین نوشیدنی‌های بر پایه قهوه است که از ترکیب اسپرسو و شیر فوم‌دار به دست می‌آید. با وجود اینکه این نوشیدنی معمولاً توسط باریستاهای حرفه‌ای در کافه‌ها سرو می‌شود، اما شما می‌توانید به راحتی آن را در منزل نیز تهیه کنید. حتی اگر دستگاه اسپرسو ساز خانگی در منزل ندارید می‌توانید کاپوچینو را با موکاپات در خانه تهیه کنید. موکاپات یک ابزار ساده و مقرون به صرفه برای تهیه اسپرسو در منزل است. استفاده از موکاپات به شما امکان می‌دهد تا قهوه‌ای با طعم و غلظت دلخواه خود را تهیه کنید. تهیه کاپوچینو با موکاپات به شما این امکان را می‌دهد که از قهوه‌ای تازه و با کیفیت بالا استفاده کنید. با آموزش کاپوچینو با موکاپات در سایت رنگ رنگی با ما همراه باشید.

طرز تهیه کاپوچینو با موکاپات در خانه

تهیه شده توسط
  • مناسب برای 1 نفر
  • زمان آماده سازی 10 دقیقه
  • زمان پخت 5 دقیقه
  • میزان کالری 150 کالری

مواد لازم کاپوچینو با موکاپات

  • قهوه اسپرسو آسیاب شده برای موکاپاد 1 تا 1.5 قاشق غذا خوری
  • آب 1 لیوان
  • شیر نصف لیوان
  • شکر 1 قاشق چای خوری (اختیاری)

تهیه اسپرسو با موکاپات

1

برای تهیه اسپرسو با موکاپاد، محفظه پایینی موکاپات را تا زیر سوپاپ از آب پر کنید. پودر قهوه اسپرسو را در سبد قهوه موکاپات بریزید و آن را به طور مساوی و صاف پخش کنید. موکاپات را روی حرارت خیلی ملایم قرار دهید. صبر کنید تا قهوه از محفظه بالایی موکاپات خارج شود.

تهیه فوم شیر

2

شیر را در شیرجوش بریزید و آن را روی حرارت ملایم قرار دهید. صبر کنید تا شیر گرم شود اما به جوش نیاید. شیر گرم را با استفاده از همزن برقی یا فرنچ پرس فوم‌دار کنید. برای این کار همزن برقی را یک سانت درون شیر فرو کنید و به صورت دورانی برروی شیر حرکت دهید. برای تهیه فوم شیر با فرنچ پرس، شیر را درون فرچ پرس بریزید و با فشار زیاد توری فرنچ پرس را به پایین فشار دهید و به بالا بکشید تا شیر کف کند.

تهیه کاپوچینو

3

اسپرسو آماده شده با موکاپاد را در فنجان بریزید. فوم شیر را به آرامی روی اسپرسو بریزید تا با قهوه مخلوط نشود. در صورت تمایل، می‌توانید شکر را به قهوه اضافه کنید.

نکته‌های کاپوچینو با موکاپات

موکاپات‌ها اندازه‌های مختلفی دارند که معمولا از 1 کاپ تا 6 کاپ است. اگر تنها برای مصرف شخصی خود می‌خواهید بهتر است از سایز های کوچک تر یعنی یک یا دو کاپ خریداری کنید.
در تهیه کاپوچینو با موکاپات، میزان قهوه آسیاب شده و آب مورد استفاده ممکن است بسته به سایز موکاپاد شما تغییر کند.
برای تهیه اسپرسو با موکاپات، از قهوه اسپرسو آسیاب شده مخصوص موکاپاد استفاده کنید. دانه‌های قهوه برای موکاپاد درشت تر از دستگاه اسپرسو ساز آسیاب می‌شود.
موکاپاد را روی حرارت بسیار ملایم قرار دهید و اجازه دهید تا قهوه به آرامی دم بکشد تا فوم بهتری بدهد.
اگر از شیر پرچرب برای فوم شیر استفاده کنید فوم غلیظ تر و بهتری خواهید داشت.
شیر را بیش از حد گرم نکنید، زیرا در این صورت فوم شیر سفت و خامه‌ای نمی‌شود.
برای ایجاد طرح‌های زیبا روی فوم شیر، کمی از قهوه آسیاب شده و یا پودر قهوه فوری روی کاپوچینو تهیه شده با موکاپات بریزید و می‌توانید از قاشق یا خلال دندان برای طرح دادن به آن استفاده کنید.
لطفا به این مطلب امتیازی دهید و نظر خود را بگویید:
شما اولین نفری هستید که نظر خود را می نویسید.