رنگ رنگی

شیرینی نارگیلی بدون فر

شیرینی نارگیلی از انواع شیرینی‌های خوشمزه و محبوب ایران است. شیرینی نارگیلی از قدیم بسیار محبوب بوده و هست. شیرینی نارگیلی ترد و خوشمزه هنوز هم در مهمانی‌های عید نوروز و مناسبت‌های مختلف سرو می‌شود. ظاهر شیرینی نارگیلی همانند شیرینی گردویی است. راز خوشمزگی شیرینی نارگیلی ترد و همچنین نرم بودن آن است. شیرینی نارگیلی را می‌توانید در فر و بدون فر درست کنید، ولی اگر می‌خواهید شیرینی نارگیلی‌تان پفکی و همانند شیرینی‌های قنادی شود، باید به کمک فر شیرینی نارگیلی را تهیه کنید. ما در این مقاله روش تهیه شیرینی نارگیلی بدون فر را آموزش می‌دهیم. همچنین نکات و طرز تهیه شیرینی نارگیلی با فر را هم ارائه می‌دهیم. در ادامه برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه شیرینی نارگیلی ساده بدون فر و با فر با سایت رنگ‌رنگی همراه باشید.

طرز تهیه شیرینی نارگیلی ساده بدون فر

تهیه شده توسط
  • مناسب برای 4 نفر
  • زمان آماده سازی 1500 دقیقه
  • زمان پخت 1500 دقیقه
  • میزان کالری 160 کالری

مواد لازم شیرینی نارگیلی

  • پودر نارگیل 60 گرم
  • شکر 120 گرم
  • سفیده تخم مرغ 2 تا 3 عدد
  • وانیل نصف قاشق چای خوری
  • آبلیمو 1 قاشق چای خوری
  • روغن مایع یک سوم پیمانه

آموزش شیرینی نارگیلی بدون فر

1

تهیه شیرینی نارگیلی ترد و خوشمزه شامل 4 مرحله ترکیب مواد, داغ زدن مواد, قالب زدن شیرینی و در نهایت پخت شیرینی نارگیلی روی گاز و یا فر می‌باشد.

ترکیب مواد شیرینی نارگیلی

2

پودر نارگیل، شکر، روغن مایع, سفیده تخم‌مرغ، وانیل و آب‌لیمو را در یک کاسه متوسط بریزید. ابتدا با دور آهسته همزن مواد را باهم مخلوط کنید، سپس با دور تند همزن بزنید تا سفیده‌های تخم‌مرغ کف کنند. مخلوط کردن صحیح مواد و کف کردن تخم‌مرغ، باعث پفکی‌تر شدن بافت شیرینی نارگیلی می‌شود.

داغ زدن مواد شیرینی نارگیلی با روش مستقیم

3

در روش مستقیم، مواد را در یک تابه بریزید و روی حرارت متوسط گاز قرار دهید. سپس به کمک یک قاشق چوبی یا لیسک مخصوص کیک‌پزی، مواد را مدام هم بزنید تا به کف تابه نچسبد و ته نگیرد. پس از حل شدن دانه‌های شکر، مخلوط را از روی گاز بردارید.

داغ زدن مواد شیرینی نارگیلی با روش غیر مستقیم یا بن ماری

4

ابتدا یک قابلمه کوچک را تا نیمه پر از آب کنید و روی حرارت قرار دهید تا به جوش آید و از سطح آن بخار بلند شود. سپس کاسه حاوی مواد را روی سطح بخار آب قرار دهید و هم بزنید تا دانه‌های شکر، با کمک بخار آب حل شوند. سپس مواد را از روی بخار آب بردارید.

پس از ترکیب کردن مواد شیرینی نارگیلی، مرحله بعدی داغ زدن مواد است که از مراحل مهم در تهیه اکثر شیرینی‌های سنتی ایرانی است. چنانچه وقت کافی نداشتید، می‌توانید مرحله داغ زدن را حذف کنید. اما توجه داشته باشید که داغ زدن مواد، باعث کیفیت بهتر شیرینی شده و طعم آن را به شیرینی‌های نارگیلی بازاری نزدیک‌تر می‌کند.

قالب زدن شیرینی

5

کف سینی مناسبی را چرب کنید، یا روی آن کاغذ روغنی مخصوص شیرینی‌پزی پهن کنید. مواد شیرینی‌ها را با کمک قیف مخصوص شیرینی‌پزی یا قاشق، با فاصله از هم، روی سینی قرار دهید و به شکل دایره دربیاورید.

6

می‌توانید روی شیرینی‌ها را بسته به سلیقه خود، با خلال یا پودر پسته یا بادام تزیین کنید.

قرار دادن شیرینی نارگیلی در قابلمه (روش بدون فر)

7

یک قابلمه بزرگ را انتخاب کنید و داخل آن، یک پایه قرار بدهید. قابلمه را روی حرارت کم بگذارید و اجازه دهید به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه، با در بسته گرم شود.

8

سینی حاوی شیرینی‌ها را روی پایه بگذارید، سپس درب قابلمه را ببندید، روی حرارت قرار دهید و اجازه دهید شیرینی‌ها به مدت ۴۰ تا ۴۵ دقیقه، یا تا زمان پختن شیرینی‌ها، روی حرارت متوسط رو به کم بپزند.

قرار دادن شیرینی نارگیلی در فر (روش پخت با فر)

9

ابتدا فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد، به مدت ۱۵ دقیقه گرم کنید.

10

سینی حاوی شیرینی‌ها را داخل فر قرار دهید و اجازه دهید به مدت ۲۰ تا ۲۵ دقیقه، یا تا زمان طلایی شدن شیرینی‌ها، با دمای ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد بپزند.

11

پس از اینکه شیرینی‌ها به طور کامل پخت شیرینی‌ها را از فر بیرون بیاورید، اما بلافاصله از داخل سینی برندارید. این کار باعث خرد شدن شیرینی‌ها می‌شود و باید صبر کنید تا کاملا خنک شوند. سپس به ظرف سرو منتقل کنید.

نکته‌های شیرینی نارگیلی بدون فر

شیرینی نارگیلی را در توستر هم می‌توانید طبخ کنید. برای این منظور توستر را از 15 دقیقه قبل با حرارت 160 درجه سانتیگراد روشن کنید تا کاملا گرم شود. سپس یک کاسه آب جوش در توستر قرار دهید. در آخر شیرینی‌ها را به مدت 10 الی 15 دقیقه درون توستر یا فر برقی قرار دهید تا بپزند.
برای اینکه بتوانید شیرینی نارگیلی را برای مدت طولانی‌تری به همان صورت ترد و نرم استفاده کنید، باید در ظرف دربسته و داخل یخچال نگهداری کنید.
پفکی شدن شیرینی نارگیلی، به هم زدن مواد و به ویژه سفیده تخم‌مرغ بستگی دارد. البته باید مراقب باشید که هم زدن زیاد مواد باعث روغن انداختن آن نشود.
لطفا به این مطلب امتیازی دهید و نظر خود را بگویید:

1 نفر دیدگاه خود را نوشته‌اند

  • سحر

    بسیار دستور خوب و دقیقی بود. ممنونم ازتون