رنگ رنگی

سالاد ماکارونی

سالاد ماکارونی، یک غذای محبوب و خوشمزه است که در سراسر جهان به خصوص در ایران، طرفداران زیادی دارد. مواد لازم برای سالاد ماکارونی شامل ماکارونی، سس مایونز، خیارشور، کالباس یا مرغ، هویج، ذرت و نخود فرنگی است, اما می‌توانید با توجه به سلیقه خود، مواد دیگر برای سالاد ماکارونی مانند فلفل دلمه، قارچ، نخود فرنگی، ذرت، سس کچاپ، ماست و ... را نیز در لیست مواد سالاد ماکارونی اضافه کنید. اصالت سالاد ماکارونی به طور دقیق مشخص نیست، اما ریشه آن به ایتالیا و سالاد پاستای "پاستا سالاد" می‌رسد. محبوبیت سالاد ماکارونی به دلیل طعم دلچسب، تنوع مواد، سهولت تهیه و قیمت مناسب آن است. سالاد ماکارونی به عنوان پیش غذا، غذای اصلی یا حتی یک میان وعده کامل سرو می‌شود.در ادامه برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه سالاد ماکارونی با سایت رنگ رنگی همراه باشید.

طرز تهیه سالاد ماکارونی خوشمزه و محبوب

تهیه شده توسط
  • مناسب برای 4 نفر
  • زمان آماده سازی 30 دقیقه
  • زمان پخت 30 دقیقه
  • میزان کالری 350 کالری

مواد لازم سالاد ماکارونی

  • سینه مرغ یا ژامبون طعم دلخواه 300 گرم
  • ماکارونی فرمی 300 گرم
  • خیارشور 6 عدد متوسط
  • نخود فرنگی 100 گرم
  • ذرت 100 گرم
  • سس مایونز به اندازه دلخواه
  • نمک و فلفل سیاه به میزان لازم

طرز تهیه سالاد ماکارونی

1

برای تهیه سالاد ماکارونی مخصوص ابتدا یک قابلمه آب روی حرارت قرار دهید و اجازه دهید آب جوش بیاید، سپس 1 قاشق چایخوری روغن مایع به‌همراه مقداری نمک به آب جوش اضافه کنید.

توجه داشته باشید که روغن را برای این به آب ماکارونی اضافه کنید که ماکارونی هنگام جوش خوردن به هم نچسبند و خمیر نشوند.
2

ماکارونی‌های فرمی را داخل آب جوشیده بریزید. پس از گذشت 7 تا 10 دقیقه ماکارونی‌ها را داخل آبکش بریزید و با آب سرد آبکشی کنید، سپس صبر کنید تا آب اضافی‌شان خارج شود.

ماکارونی سالاد ماکارونی نباید خیلی نرم و له شود و باید حالت خود را حفظ کند، برای همین برای پخت ماکارونی بیش از 7 تا 10 دقیقه زمان نگذارید. (زمان پخت دقیق پشت بسته ماکارونی درج شده است).

پخت مرغ

3

در صورتی که بخواهید در تهیه سالاد ماکارونی خوشمزه از گوشت مرغ استفاده کنید ابتدا باید گوشت مرغ را آبپز کنید. برای این منظور گوشت مرغ را به‌همراه مقداری آب، نمک، زردچوبه و یک پیاز خرد شده درون یک قابلمه مناسب بریزید و روی حرارت قرار دهید تا گوشت مرغ بپزد.

4

ژامبون یا سینه مرغ پخته را به صورت نگینی خرد کنید و در یک کاسه بزرگ و جادار بریزید.

5

خیارشور را به صورت نگینی ریز خرد کنید و به کاسه حاوی ژامبون یا مرغ اضافه کنید.

6

ذرت و نخود فرنگی را به کاسه اضافه کنید. (ذرت و نخود فرنگی را می‌توانید خودتان آبپز کنید یا اینکه کنسرو آن‌ها را تهیه کنید.)

7

ماکارونی‌های فرمی که آب اضافه‌شان رفت را به کاسه اضافه کنید.

مزه دار کردن سس مایونز

8

سس مایونز را داخل یک کاسه کوچک بریزید سپس مقداری نمک ، فلفل سیاه و در صورت تمایل کمی شوید خشک و آب لیمو ترش به سس اضافه کنید و مواد سس را خوب مخلوط کنید تا کاملا یکدست شوند.

9

سس سالاد را به مواد سالاد اضافه کنید و خیلی آرام مواد را زیر و رو کنید تا مواد سالاد له نشود، سس باید به تمام نقاط سالاد برسد. مواد را آرام بهم بزنید تا خرد یا له نشوند زیرا ظاهر سالاد خراب می‌شود.

10

پس از اینکه سالاد آماده شد آن‌را به سلیقه خود تزیین کنید و حداقل یک ساعت قبل از سرو در یخچال قرار دهید تا مزه مواد با هم به خوبی ترکیب شوند و یا به اصطلاح جا بیفتد.

نکته‌های سالاد ماکارونی

برای تنوع، می‌توانید از سس‌های دیگر مانند سس فرانسوی یا سس هزار جزیره استفاده کنید.
سالاد ماکارونی را می‌توانید تا 2 روز در یخچال نگهداری کنید.
برای اینکه سالاد ماکارونی در یخچال خشک نشود می‌توانید کمی روغن زیتون به سالاد ماکارونی اضافه کنید یا مقدار بیشتری سس به سالاد بزنید تا نرم و تازه باقی بماند.
برای تهیه سس سالاد به صورت رژیمی می‌توانید به جای استفاده از سس مایونز از روغن زیتون به‌همراه فلفل سیاه و آب لیمو ترش استفاده کنید.
سس مایونز را می‌توانید با ماست چکیده مخلوط کنید تا سس سالاد کم چرب‌تر و سالم‌تر باشد.
برای اینکه بتوانید سالاد ماکارونی خود را به صورت قالبی درست کنید کافیست زمانی که سالاد آماده شد، آن‌را داخل قالب مورد نظرتان بریزید و کمی فشار دهید تا تمام قسمت‌های قالب را پر کند سپس در یخچال قرار دهید تا حالت خود را حفظ کند. برای اینکه مطمئن شوید سالاد به راحتی از قالب خارج خواهد شد می‌تواند داخل قالب یک لایه کیسه فریزر قرار دهید، سپس سالاد را روی کیسه فریزر بریزید.
به طور معمول مواد لازم سالاد ماکارونی شامل گوشت مرغ یا کالباس است اما اگر دوست دارید از سوسیس استفاده کنید, در این صورت سوسیس را می‌توانید به صورت خام، کبابی یا سرخ شده به سالاد ماکارونی اضافه کنید.
اگر می‌خواهید از کاهو در تهیه سالاد ماکارونی استفاده کنید بهتر است از برگ‌های کاهو به عنوان قالب استفاده کنید و سالاد را روی برگ‌های کاهو بریزید. البته بعضی افراد از کاهوی خرد شده هم در مواد سالاد ماکارونی استفاده می‌کنند که سلیقه‌ای می‌باشد.
لطفا به این مطلب امتیازی دهید و نظر خود را بگویید:
شما اولین نفری هستید که نظر خود را می نویسید.