رنگ رنگی

سیب زمینی متری

سیب زمینی متری

سیب‌زمینی متری، یک پیش‌غذای خوشمزه، سریع و پرطرفدار است که به خاطر شکل کشیده و بلندش به این اسم معروف است. سیب‌زمینی متری از سیب‌زمینی پخته شده تهیه می‌شود که بعد از طعم‌دار شدن با ادویه‌ها و مواد مختلف، به صورت نواری برش داده و سرخ می‌شود.

سیب‌زمینی متری را می‌توان به عنوان پیش‌غذا، میان وعده یا یک وعده غذایی سبک سرو کنید. علاوه‌بر اینها، سرو کردن سیب‌زمینی متری در کنار غذاهایی مانند همبرگر، هات داگ، مرغ سوخاری، استیک و پاستا بسیار متداول است.

چاشنی‌های مناسب برای سیب زمینی متری

سیب‌زمینی متری یه بوم خالی برای خلاقیت است و می‌توانید به سلیقه خودتان با انواع ادویه‌ها، چاشنی‌ها و غذاها آن رو سرو کنید و از طعم بی‌نظیرش لذت ببرید. ادویه‌های اصلی سیب‌زمینی متری نمک، فلفل سیاه، پودر سیر، پودر پیاز است اما اگر طعم تند و گرم را دوست دارید می‌توانید به آن پودر پاپریکا، پودر فلفل قرمز یا پودر چیلی اضافه کنید.

سیب زمینی متری مجلسی

سیب‌زمینی متری مجلسی ساده و فوری آماده می‌شود و رنگ طلایی آن میز غذا را بسیار زیبا و جذاب می‌کند، بنابراین یک پیش غذا عالی برای مهمانی‌ها و مجالس است. برای تزئین کردن سیب‌زمینی متری و زیباتر کردن آن برای مجالس، پس از آماده شدن، روی آن را با جعفری خرد شده و پودر پنیر پارمزان تزئین کنید.

در ادامه برای مشاهده آموزش کامل طرز تهیه سیب‌زمینی متری با سایت رنگ رنگی همراه باشید.

سیب-زمینی-متری

طرز تهیه سیب زمینی متری بازاری با طعمی بی‌نظیر

تهیه شده توسط
  • مناسب برای 4 نفر
  • زمان آماده سازی 30 دقیقه
  • زمان پخت 30 دقیقه
  • میزان کالری 300 کالری

مواد لازم سیب زمینی متری

  • سیب زمینی 3 تا 4 عدد متوسط
  • نشاسته ذرت 2 تا 3 قاشق غذا خوری
  • روغن مایع به میزان لازم
  • نمک و پودر سیر و فلفل سیاه به میزان لازم
  • پودر پیاز به میزان لازم (اختیاری)

طرز تهیه سیب زمینی متری بازاری با طعمی بی‌نظیر

1

برای تهیه سیب‌زمینی متری ابتدا سیب‌زمینی را بشوئید، سپس در آب روی اجاق گاز قرار دهید و اجازه دهید سیب‌زمینی کاملا آب پز شوند. اگر دستگاه بخارپز دارید بهتر است با دستگاه بخارپز سیب زمینی ها را بخارپز کنید تا کاملا مغز پخت شود.

2

پوست سیب‌زمینی‌ها را جدا کنید و با گوشت کوب بکوبید تا سیب‌زمینی‌ها پوره شوند. نمک, پودر‌سیر, فلفل‌سیاه و مقداری نشاسته ذرت را به پوره سیب‌زمینی اضافه کنید و با دست ورز دهید تا به خوبی مخلوط و یک دست شوند.

صاف کردن پوره سیب‌زمینی

3

یک کیسه فریزر بزرگ روی سطح کار قرار دهید و مخلوط پوره سیب‌زمینی را روی آن قرار دهید. سپس یک کیسه فریزر بزرگ دیگر را روی پوره قرار دهید و آن را با وردنه باز کنید تا به حدود قطر یک سانت برسد.

برش دادن سیب‌زمینی

4

پس از اینکه پوره‌ها به خوبی صاف شدند, کیسه فریزر را از روی پوره سیب‌زمینی بردارید و مقداری نشاسته ذرت روی پوره سیب‌زمینی بپاشید و با دست پخش کنید. سپس سیب‌زمینی را با چاقو به صورت نواری به اندازه دلخواه برش دهید.

سرخ کردن سیب‌زمینی

5

یک تابه مناسب را روی حرارت متوسط قرار دهید و مقداری روغن مایع درون تابه بریزید و اجازه دهید روغن کاملا داغ شود. سپس برش‌های سیب‌زمینی را یکی یکی درون تابه بی‌اندازید و سرخ کنید.

6

پس از این که سیب‌زمینی متری شما سرخ شد، آنها را از روغن خارج کنید و روی دستمال روغن‌گیر قرار دهید تا روغن اضافی کشیده شود. سپس درون ظرف سرو قرار دهید.

نکته‌های سیب زمینی متری

سیب‌زمینی متری را باید گرم سرو کنید تا ترد و خوشمزه باشد. پس به اندازی تهیه کنید تا نیازی نباشد آن را در یخچال قرار دهید.
برای نگهداری سیب‌زمینی متری درون یخچال، مایع سیب زمینی را تهیه کنید و درون یخچال بگذارید و زمانی که می‌خواهید آن را میل کنید از یخچال خارج کنید، برش بزنید و سرخ کنید تا در هنگام مصرف ترد و تازه باشد.
سیب‌زمینی متری را می‌توانید به همراه سس‌های مختلف از جمله سس کچاپ، سس مایونز، سس خردل، سس هزار جزیره و سس باربکیو میل کنید.
اگر از طرفداران انواع پنیر هستید برروی سیب زمینی متری پنیر پارمزان رنده شده بریزید تا طعم آن را جذاب‌تر کنید. همچنین می‌توانید برروی آن پنیر پیتزا بریزید و 10 دقیقه در فر قرار دهید تا روی آن طلایی شود.
لطفا به این مطلب امتیازی دهید و نظر خود را بگویید:

1 نفر دیدگاه خود را نوشته‌اند

  • سهیل

    خيلی خوب بود